Zaupanje: temelj humanitarne akcije

Ključna sporočila / Mednarodna konferenca / December 2019

Ozadje

Zaupanje je temelj vsega našega dela. Zaupanje ljudi v nas nam omogoča sodelovanje z njimi. Je razlog, da lahko dosežemo oddaljene in izolirane skupnosti, ki jih drugi ne morejo. Podobno tudi zaupanje, ki ga imajo naši donatorji in partnerji do nas omogoča, da imamo na voljo dovolj potrebnih sredstev. Za uspešno zbiranje denarnih sredstev, mobilizacije prostovoljcev in javne podpore je nujna podpora javnosti.

Zaupanje je bistvenega pomena. Zaskrbljujoči pa so dokazi iz mnogih držav, da zaupanje v delo neprofitnih in humanitarnih organizacij upada, podobno je sicer tudi na drugih področjih. Nekaj razlogov lahko pripišemo napakam samih človekoljubnih organizacij – npr. nezmožnost preprečiti ali odpravljati prekrške uslužbencev, ali pa nezmožnost učinkovito preprečevati primere goljufij in korupcije. Slabitev zaupanja pa lahko povežemo s političnimi pogledi ali drugimi predsodki proti človekoljubnim organizacijam. Nezaupanje prizadetih ljudi v dobre namene človekoljubnih organizacij pa ima lahko katastrofalne posledice.

Del agende 33. mednarodne konference Rdečega križa in Rdečega polmeseca bo namenjen prav pregledu načinov, kako lahko samo gibanje in druge države zaščitijo ter še okrepijo zaupanje: med Gibanjem in vladami, med Gibanjem in javnostjo in najpomembneje, med Gibanjem in ljudmi, ki jim je pomoč namenjena.

Ključna dejstva in informacije[1]

75 % prejemnikov pomoči pravi, da prejeta pomoč ne zadosti njihovim najbolj perečim težavam

50% prejemnikov pomoči pravi, da jim prejeta pomoč ne bo pomagala v krepitvi lastne samozavesti

57% prejemnikov pomoči pravi, da ni pravično razporejena

Ključna sporočila

Pomanjkanje zaupanja lahko ubija. Zaupanje med lokalnimi skupnostmi in Gibanjem Rdečega križa in Rdečega polmeseca je temeljni predpogoj za učinkovito humanitarno akcijo. Če tega zaupanja ni – če ljudje dvomijo v dober namen naše pomoči ali pa da so odkrito sovražni – so posledice lahko pogubne. Tako pomanjkanje zaupanja pomeni neizpolnitev humanitarnih namenov in da bodo najbolj občutljive skupine in posamezniki, ki jih druge človekoljubne organizacije ne morejo doseči, ostali sami.

Če želimo pridobiti zaupanje, moramo poslušati in ukrepati. Eden najbolj zanesljivih načinov pridobivanja zaupanja je aktivno povezovanje s skupnostmi in nato zagotovilo, da jim bomo na podlagi njihovih pripovedi ustrezno pomagali. Prevečkrat se zgodi, da v silni vnemi pomagati čim hitreje, ljudi ne vprašamo, česa si želijo ali pa ne razumemo, kaj želijo doseči. Moramo biti boljši. Moramo zagotoviti, da bodo prizadeti ljudje lahko sodelovali pri sprejemanju odločitev, ki se jih dotikajo. Na decembrskih sestankih bomo sprejeli nove in ambiciozne zaveze, ki bodo v središče naših akcij postavile vključevanje lokalnih skupnosti.

Če želimo zgraditi zaupanje, moramo biti predstavniki skupnosti, ki jim služimo. Naša največja moč je v tem, da prihajajo naši prostovoljci prav iz skupnosti, ki jim pomagajo. Naši prostovoljci govorijo isti jezik, razumejo kulturne norme in so prisotni pred, med in po krizni situaciji. Vsekakor pa je zaupanje mnogo več, kot bližina. Za izgradnjo in ohranjanje zaupanja moramo odgovoriti na široko raznolikost skupnosti, ki ji služimo. To pomeni, da moramo vključevati vse ljudi, ne glede na spol, etničnost, družbeno ekonomski status ali glede na kak drug kriterij. in ki morajo začutiti tako v vodstvu, kakor v članstvu našega gibanja, da smo tukaj z namenom jim pomagati. Tekom decembrskega sestanka bomo izvedli več akcij, vključno s spremembami statuta, da bi zagotovili spolno uravnoteženost odbora IFRC in sprejetje nove politike enakopravnosti spolov, s katero bomo zagotovili, da bodo vsi, ki delajo z name, deležni enakopravnega odnosa in dostojanstva.

Moramo zagotavljati najvišje možne standarde. Ne moremo se ogniti dejstvu, da nekatere človekoljubne organizacije v preteklih letih niso dosegale dogovorjenih etičnih standardov, negativne posledice pa so prizadele vsa humanitarna društva. Tudi znotraj našega gibanja smo se srečevali s primeri prekrškov, vključno s prevarami in korupcijo. To je nesprejemljivo. Na podlagi dela zadnjih let bomo storili nekaj odločnih korakov, s katerimi bomo okrepili našo odgovornost, tudi preko sprememb ustave IFRC, ki bodo racionalizirali in okrepili sposobnost Upravnega odbora preiskovati in sankcionirati posameznike in nacionalna združenja. Tekom zasedanja Sveta delegatov bo Gibanje sprejelo t.i. Statement on Integrity: javno deklaracijo standardov, ki si jih bomo določili in način nadzora, preko katerega bomo spremljali, če vsi delujejo po dogovorjenih standardih in tisti, ki ne, tudi sankcionirali.

Nična tolerance do prevar in korupcije. Popolne odsotnosti tveganja ni. Zagotoviti moramo, da delujejo vsi sistemi za preprečevanje prevar in korupcij. Kar pomeni investiranje v odporne sisteme, razvoj jasnih politik in podporo prostovoljcem in zaposlenim, da bodo v polnosti razumeli svoje delo. Vsekakor pa vseh rizikov ni mogoče preprečiti. Naše delo poteka tudi v zelo kompleksnih situacijah, kjer običajno mehanizmi kontrole niti ne pridejo v upoštev. Zato prosimo vlade držav in donatorje za razumevanje in podporo v naših prizadevanjih. Čeprav moramo in bomo še naprej nadaljevali z razvojem upravljanja s tveganji in učinkovitih raziskav, morajo tudi naši donatorji in partnerji razumeti, da bodo določena tveganja vedno obstajala.

 

[1]Rezultati so pridobljeni na podlagi študije Ground Truth Solutions, izvedene v okviru projekta Humanitarian Voice Index , ki je vključevala 7000 ljudi iz 7 držav, ki so jih prizadele krize. Čeprav je 70 % anketirancev odgovorilo, da verjamejo človekoljubnim delavcem, da delajo z najboljšimi nameni, pa splošni podatki kažejo, da prejemniki človekoljubne pomoči dvomijo, da sicer iskreni nameni človekoljubnih organizacij dejansko izboljšajo njihova življenja. Podatki razkrivajo še več in sicer da:

©2020 Rdeči križ Slovenije Oblikovanje in izdelava spletne strani Kabi d.o.o.

Spletna stran uporablja piškotke. Z uporabo piškotkov omogočamo boljšo uporabniško izkušnjo.
Obvezni piškotki – Posamezni piškotki so nujni za delovanje spletne strani in jih ni moč onemogočiti.
Statistika – Dovoljujem anonimno spremljanje statistike obiska.

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

Rdeči križ Slovenije